www.magnusbruun.dk

m-logo

Eksamensprojekt 1. Sem
(Jensen Cykler)

Projektet

Til vores 1. semesters afsluttende eksamensprojekt, skulle jeg vælge en virksomhed og hjælpe dem med at skabe et nyt visuelt udtryk, som ville tilpasse sig til den målgruppe, som jeg havde valgt at ramme.

Min målgruppe blev, baseret på min research, personer i alderen 20-35 år, da de ikke var repræsenteret nok. Jeg valgte derfor at lave en video, samt tage billeder, som skulle skabe en stemning af, fællesskab omkring deres mountainbikesektion.

Introvideo

Så snart brugeren kommer ind på min mountainbikeside, ville jeg fange deres opmærksomhed med en video, som skal vise fart, dynamik og fællesskab.

Videoen består af hurtige klip, samt hurtigt skiftende vinkler, for at skabe mere dynamik. Jeg har valgt at lave den helt uden lyd, da den kun skulle bruge som en forsidevideo. 

Billeder

Min visuelle styrke er igennem kameraet og derfor valgte jeg også at bruge det til min fordel ved at tage billeder af mountainbiken, som er brugt i projektet.

For at kommer tættere på cyklen og dens funktioner, tog jeg nogle close-up billeder som fremviser mountainbiken og de ting som adskiller den fra en hver anden cykel.

Logoprocess

For det ikke skal være løgn er jeg også lidt af et grafisk geni. Det vælger nogle i hvertfald at tro på.

Da projektbeskrivelsen sagde at vi skulle finde på en ny visuel identitet, tænkte jeg, at deres logo også skulle laves helt om. Så jeg har taget lavet en guide der tager dig gennem min process, hvor jeg tager udgangspunkt i deres nuværende logo og tilføjer elementer fra cykelverdenen så som, fart, et cykelstel formet som et “J” og selvfølgelig deres originale farver. 

Lægger man det hele sammen, kom jeg frem til et simpelt J-formet logo, som symbolisere alle tre ting for Jensen Cykler.

Scroll to Top